یکی از بهترین کشورها برای زندگی امارات و شهر دبی است که بسیاری از ایرانیان نیز علاقمند به زندگی در آن هستند. اما مهاجرت به دبی به آسانی اتفاق نمی‌افتد، پس نمی‌توان به راحتی گفت که می‌توانید برای پناهندگی در این شهر اقدام کنید، اما پناهندگی در دبی غیر ممکن نیست و پس از طی مراحل قانونی، این امکان وجود دارد که به شهروند آن تبدیل نیز شوید.

اگر قصد پناهندگی دبی را دارید، ثبت امارات یکی از برترین موسسات مهاجرتی در این زمینه می‌تواند شما را در این راه همراهی کرده تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ‌گونه نگرانی به دبی مهاجرت کرده و یا در این شهر پناهنده شوید.

با توجه به این موضوع ما در ثبت امارات قصد داریم که در ادامه، مطالبی را در رابطه با پناهندگی در دبی برای شما عزیزان بیان کنیم. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پناهندگی دبی

قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که روش‌های مختلفی برای مهاجرت وجود و پناهندگی یکی از پر خطرترین آن‌ها برای زندگی در دبی است، با توجه به همین موضوع همواره به افرادی که قصد مهاجرت را دارند، این راه توصیه نمی‌شود.

کشور امارات نیز برای درخواست پناهندگی، یک سیستم رسمی ندارد و کمیسیون عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، به این وضعیت رسیدگی خواهد کرد. اما امارت افرادی را که در شهرهای این کشور به هر دلیلی حضور دارند و بازگشت به کشور مبدا برای آن‌ها خطرناک است را به کشوری که از آن آمده‌اند باز نمی‌گرداند. البته باید در نظر داشته باشید که برای پناهندگی بایستی مدارکی مبنی بر مشکلات سیاسی، جانی، مالی، آزار و اذیت مذهبی و … را ارائه کنید.

در این حالت امکان پناهندگی تحت قوانین و شرایطی برای شما میسر می‌شود، اما مجوزی که در این خصوص به شما داده خواهد شد؛ تنها 6 ماه اعتبار دارد و در این حین نیز امکان کار یا تحصیل را نخواهید داشت!

به چه روش‌هایی می‌توان پناهندگی در دبی را اخذ کرد؟

به صورت کلی 3 روش برای پناهندگی دبی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویزای پناهندگی

برای این کار بایستی فرم درخواستی را تکمیل کرده و مدارک لازم را ارائه کنید. پس از آن درخواست شما توسط هیئتی از کارشناسان بررسی شده و نتیجه را اعلام خواهند کرد. در صورتی که درخواست شما تایید شود، ویزای پناهندگی برای شما صادر می‌شود و در نهایت امکان درخواست اقامت در دبی برای شما فراهم می‌شود.

ویزای بشردوستانه

این نوع از ویزا معمولا برای افرادی صادر می‌شود که به دلایل بشردوستانه نیاز به کمک و حمایت دارند. از این رو بایستی درخواست خود را به همراه مدارکی مبنی بر نیازمندی‌تان ارسال کرده تا کارشناسان پس از بررسی، در صورت امکان ویزای بشر دوستانه را برای شما صادر کنند.

ویزای شرایط خاص

این نوع ویزا برای افرادی است که به دلیل داشتن سوابقی هم‌چون مذهبی، قومیتی و یا سیاسی نیاز به حمایت از طرف دولت امارات دارند. برای دریافت ویزای شرایط خاص نیز بایستی مدارکی در رابطه با سوابق خود به کارشناسان ارائه کنید تا پس از بررسی و تایید برای شما ویزایی جهت مهاجرت و پناهندگی صادر شود.

شرایط پناهندگی در دبی چیست؟

سالانه افراد زیادی برای پناهندگی دبی درخواست می‌دهند، اما برای پناهنده شده در این شهر از کشور امارات بایستی شرایطی را داشته باشید. از این رو در ادامه به شرایط پناهندگی دبی اشاره شده است.

اولین و مهم‌ترین شرطی که برای درخواست پناهندگی در دبی باید به آن توجه شود، این است که شما بتوانید ثابت کنید که وضعیت خوبی در کشور خود نداشته‌ و مجبور به پناهنده شدن در کشور دیگری شده‌اید. در واقع بایستی دلایل قانونی هم‌چون مذهبی، سیاسی، فرهنگی و … داشته باشید که بتوانید عدم امنیت خود را ثابت کنید و برای پناهندگی دبی درخواست دهید.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، پناهندگان در کشور امارات امکان کار یا تحصیل را ندارد و در مدت زمان محدودی که به آن‌ها پناهندگی داده می‌شود؛ اجازه خروج بدون مجوز از اداره پناهندگی این کشور را نخواهند داشت.

از جمله شرایط پناهندگی در دبی این است که مدارکی مبنی بر وضعیت مالی فعلی و همچنین وضعیت پزشکی خود را برای اثبات صلاحیت ارائه کنند. همچنین حین انجام معاینات پزشکی، بازرسی‌های فیزیکی و انگشت نگاری نیز صورت می‌گیرد.

باید اشاره کنیم که در دبی، به پناهندگان خدمات دولتی و مزایایی اجتماعی تعلق نمی‌گیرد.

مدارک مورد نیاز جهت پناهندگی در دبی

پناهندگی یک روش پر ریسک است، اما اگر تنها راه شما برای رسیدن به هدف‌هایتان باشد، بایستی مدارکی را جهت انجام این کار ارائه کنید. از این رو در ادامه به مدارک مورد نیاز جهت پناهندگی در دبی اشاره کرده‌ایم.

  • پاسپورت (گذرنامه)
  • گزارش‌های پزشکی
  • گواهی تولد جهت اثبات هویت
  • اثبات تمکن مالی کافی برای مهاجرت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اثبات خانواده بودن همراه
  • اثبات آدرس محل زندگی قبلی
  • ارائه فرم درخواست تکمیل شده جهت پناهندگی
  • ارائه گواهی تایید پناهندگی

آیا برای درخواست پناهندگی در دبی باید هزینه‌ای پرداخت شود؟

باید بگوییم که درخواست پناهندگی دبی معمولا رایگان است و اگر هزینه‌ای نیز در بر داشته باشد، کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) آن‌ را پرداخت خواهد کرد.

به چه دلایلی ممکن است درخواست پناهندگی در دبی رد شود؟

زمانی‌که درخواست پناهندگی دبی را می‌دهید، ممکن است به دلایلی توسط کشور امارات رد شود. با توجه به این موضوع به دلایل رد شدن درخواست پناهندگی دبی اشاره شده است.

  • یکی از این دلایل ممکن است، این باشد که به شما گفته شود به هر دلیلی  که واجد شرایط دریافت ویزای پناهندگی نیستید.
  • وجود سابقه کیفری هم‌چون اقدام برای پناهندگی جهت فرار از زندان، می‌تواند سبب رد شدن درخواست شما شود.
  • عدم وجود دلیل کافی برای نشان دادن عدم امنیت شما در کشور مبدا، از جمله دلایل رد شدن درخواست پناهندگی است.
  • اگر قبلا از کشور دیگری پناهندگی گرفته باشید، درخواست شما برای پناهنده شدن در دبی رد خواهد شد.

 
آیا پناهندگان در دبی حقوقی خواهند داشت؟

باید اشاره کنیم که متاسفانه امارات برای پناهندگان هیچ حقی را قائل نیست و شما بدون داشتن تابعیت این کشور از حق ملیت و در اختیار داشتن امکانات و مزایایی که برای یک شهروند در نظر گرفته می‌شود، محروم خواهید بود. حتی ممکن است شما را به عنوان پناهنده به زندان‌ها یا بازداشتگاه‌هایی ببرند که شرایط نامناسب و غیر بهداشتی در انتظارتان باشد.

در این حالت با توجه به جمعیت زیاد، ممکن است به بیماری‌هایی نیز دچار شوید و همه چیز برای شما به بدترین شکل ممکن پیش برود. در عین حال با توجه به عدم اجازه کار و تحصیل نیز شاید مجبور شوید که به صورت غیر قانونی کار کنید و از شما سوء استفاده شود. در این حالت حقوق شما بسیار کم‌تر از افرادی باشد که به صورت عادی و قانونی به دبی مهاجرت کرده‌اند، حتی ممکن است حقوقتان دیرتر نیز پرداخت شود.

جمع بندی

به صورت کلی مهاجرت از طریق پناهندگی، آخرین راهی است که به هر کسی پیشنهاد می‌شود. چرا که همواره شرایط نامساعدی در انتظار فرد مهاجر خواهد بود و ممکن است در این راه آسیب‌هایی جدی به او وارد شود. اما اگر قصد پناهندگی در دبی را دارید، بهتر است تمامی جوانب آن را بسنجید تا با کمترین خطرات مهاجرت خود را تکمیل کنید.

با توجه به این موضوع ما در تیم ثبت امارات سعی بر این داشتیم که در مطالب ذکر شده به طور کامل به این موضوع بپردازیم و هر آن‌چه که باید در مورد پناهندگی در دبی بدانید را برای شما همراهان عزیز بیان کنیم.

از این رو اگر قصد دارید به دبی مهاجرت کنید و یا در آن پناهنده شوید، پیشنهاد می‌کنیم که با مشاورین مجرب ما از طریق شماره تماس درج شده در سایت ثبت امارات در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید