زندگی و کار در شهری که به عنوان عروس خلیج فارس شناخته شده است می‌تواند برای همه ما هیجان آور و چالش برانگیز باشد. درست است؛ کار کردن در دبی با جمعیتی که بیش از 80 درصد آن مهاجرند ممکن است چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد.

اگر شما هم قصد دارید از طریق اشتغال به دبی مهاجرت کنید و یا به دنبال شغل در دبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا پاسخ تمام سوالات خود را پیدا کنید. همچنین در صورتی که درباره شرایط اشتغال و پیدا کردن شغل در دبی سوال دارید، می‌توانید با کارشناسان ثبت امارات در تماس باشید.

پرمتقاضی ترین شغل ها در دبی کدامند؟

یکی از عناوینی که برای دبی در نظر گرفته شده است، کشور فرصت‌هاست. حتی اگر قصد سرمایه گذاری کلان ندارید، اقتصاد پایدار این کشور فرصت موفقیت مالی در تخصصی که دارید را برای شما فراهم می‌کند چراکه رشد و ترقی این ناحیه، روزبه‌روز نیاز بیشتری به نیروی کار متخصص و حتی غیر متخصص ایجاد می‌کند.

مشاغلی که در ادامه برای شما لیست کرده‌ایم بیشترین نیاز به نیرو را از طرف امارات دارند.

  • حوزه امور مالی و حسابداری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شرکت پرداختن به امور مالی و حسابداری است. با توجه گسترش زیاد شرکت‌های مختلف در دبی نیاز به متخصصین این حوزه را می‌توان اشباع ناپذیر دانست. درآمد آن نیز از بالاترین میزان درآمدها در امارات است.

  • حوزه بازاریابی و فروش

شرکت‌های تازه تاسیس به مدیریت فروش و بازاریابی نیز احتیاج زیادی دارند و حاضرند برای آن هزینه زیادی بپردازند. اگر در این زمینه تخصص دارید، می‌توانید با طی کردن گام‌های مهاجرت با کمک متخصصین ثبت امارات، به راحتی به شغل دلخواه خود در یکی از بهترین نواحی اقتصادی جهان دست پیدا کنید.

  • حوزه مدیریت 

مدیریت مالی، اجرایی، بازرگانی و حتی مدیریت حوزه دیجیتال یک کسب و کار نوپا شغلیست که علاوه بر این که جذاب به نظر می‌رسد، در دبی این از نیازهاست. در واقع اگر دبی را به عنوان مهد استارتاپ‌های جدید در نظر بگیریم، این نیاز چندان هم دور از ذهن نیست. تخصص در حوزه مدیریت نوعی برگ برنده برای مهاجران کاری به امارات متحده عربی است. 

  • حوزه پزشکی

درآمد سالانه این حوزه در دبی به بیش از 300 هزار درهم در ماه می‌رسد. با پاندمی شدن ویروس کووید 19 و کاهش نیروی درمان امارات به دنبال نیروی متخصص در حوزه پزشکی نیز هست. اگر پزشک هستید و تمایل به مهاجرت کاری دارید می‌توانید به راحتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید و مشورت کنید.

  • توریسم و گردشگری

دبی را می‌توان از جذاب ترین مقاصد گردشگری در جهان دانست. تخصص در حوزه توریسم و سپس مهاجرت به دبی می‌تواند درآمد خوبی را برای شما رقم بزند.

پردرآمدترین مشاغل در دبی کدامند؟

پیدا کردن شغل در دبی یکی از آن موضوعات مهم برای مهاجران است که فاکتورهای مختلفی روی آن اثر می‌گذارند. میزان تخصص، تحصیلات، حداقل درآمد مورد نظر و موقعیت شغلی و اجتماعی در آن منطقه از جمله این فاکتورها است. تخصص‌های مختلفی که کشور دبی به نیروی کار آن‌ها نیازمند است، درآمدهای متفاوتی دارند. علاوه‌براین در طول زمان نیز ممکن است نیازهای این شهر متفاوت شده و سطح درآمد در یک تخصص کم یا زیاد شود.

با این حال در چند سال اخیر پردرآمدترین شغل در دبی، مدیر عامل اجرایی شرکت است که حقوق ماهیانه آن به صد هزار درهم می‌رسد. خوشبختانه با توجه به رشد کسب و کارها در این منطقه نیاز اشباع نشده‌ای در این زمینه وجود دارد. 

رتبه دوم تا ششم مشاغل پردرآمد در دبی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

شرایط کاریابی در دبی برای ایرانیان

فراموش نکنید که قرن اخیر قرن ارتباطات است. حتی قبل از مهاجرت می‌توانید از طریق کانال‌های ارتباطی مختلفی که وجود دارد با فعالان حوزه تخصص خود در دبی  و امارات در ارتباط باشید. روابط و دوستی‌ها بیشتر از آنچه فکر کنید در امر مهاجرت موثرند.

بهترین شرایط برای پیدا کردن شغل در دبی برای مهاجران ایرانی داشتن یک پیشنهاد کاری موثق است. چرا که در غیر این صورت جستجوی محلی می‌تواند زمان‌بر باشد و صرفه اقتصادی نداشته باشد. ارتباط مستقیم با کارفرمایانی که در حوزه تخصص شما در دبی فعال هستند می‌تواند بسیار موثر باشد. البته به یاد داشته باشید که لازمه این کار یک رزومه قوی و تسلط نسبی به زبان عربی است که به نوعی می‌تواند شما را یک سر و گردن از رقبا بالاتر ببرد.

علاوه بر این از طریق سایت‌های مختلف کاریابی در دبی و نشریه‌های کاریابی نیز می‌توانید اقدام کنید. جست‌وجوی محلی نیز یک روش دیگر است. از طریق دریافت اقامت کوتاه مدت دبی می‌توانید به راحتی مدت زمان محدودی را به دنبال شغل مناسبی برای خود بگردید.

میزان درآمدزایی در دبی

به طور طبیعی به هر میزان که تخصص بیشتری در حرفه خود داشته باشید در آمد بیشتری نیز خواهید داشت. علاوه بر تخصص نوع و خود حرفه نیز به شدت حائز اهمیت است. برای مثال به طور معمول در دبی درآمد مشاغل مربوط به امور مالی و حسابداری از حوزه معماری بیشتر است. توصیه ما به شما این است که حتما قبل از مهاجرت با فردی که در این زمینه تجربه و تخصص دارد مشورت کنید.

یک نکته دیگر که حتما باید به آن توجه کنید هزینه های زندگی در دبی است که همانطور که قابل پیشبینی است به شدت بالاست. به طوری که برای مثال کارگر بودن در دبی برای یک کارگر ایرانی چندان به صرفه نیست. علاوه براین جالب است بدانید کارفرمایان این کشور ترجیح می‌دهند نیروی کارگر خود را از طریق مهاجران هند و پاکستان تامین کنند، میپرسید چرا؟

  • پرداخت حقوق کمتر 
  • تسلط اکثر این مهاجران به زبان انگلیسی

نرخ دریافت حقوق در امارات

به صورت کلی با توجه به ساعت کار و قوانین حوزه مشاغل در دبی حداقل درآمد برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. علاوه بر این تخصص و میزان تحصیلات نیز روی میزان درآمد تاثیر دارد. برای مثال حداقل دریافتی یک کارگر ماهر و بدون تحصیلات در دبی 1400 دلار آمریکاست. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با توحه به حوزه تخصصی کار خود می‌توانید با کارشناسان ثبت امارات در تماس باشید.

نرخ بیکاری در دبی

از طریق بررسی نرخ بیکاری در هر کشور می‌توان به راحتی متوجه شد که تا چه اندازه اقتصاد پویایی در آن کشور وجود دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی امارات و دبی در خاورمیانه، ممکن است فکر کنید این کشور اقتصاد چندان پویایی ندارد. با این حال در سال‌های اخیر دبی از طریق جذب توریست و همچنین دسترسی به منابع عظیم نفتی که منبع اصلی درآمد این کشور است توانسته است وضعیت اقتصادی خود را در سطح بالایی نگه دارد. به گونه‌ای که نرخ بیکاری در منطقه زیر سه درصد است. 

جالب است بدانید با توجه به مهاجرپذیر بودن این منطقه، جامعه نیروی کار متخصص آن را همین جمعیت مهاجر تشکیل داده‌اند. این به این معناست که اگر در حرفه خاصی متخصص هستید، احتمال دریافت ویزا و اقامت و همچنین پیدا کردن شغل در دبی برای شما آسان‌تر خواهد بود.

نرخ مالیات‌ها در دبی

در کشور امارات و به طبع در شهر دبی مطابق اصول و قوانین موجود مفهومی تحت عنوان مالیات بر درآمد وجود ندارد. این یعنی کارکرد و دستمزد مالی شما بدون هیچ گونه کسری به دست شما خواهد رسید. این وضعیت دبی را به یک مقصد جذاب برای افراد مهاجر و جویای کار تبدیل کرده است.

البته لازم است بدانید که مالیات برای کسب و کارهایی که سود خود را از طریق همکاری با سازمان‌های تجاری و فعال دبی به دست آورده‌اند به میزان 9 درصد اعمال خواهد شد. علاوه بر این مالیات ارزش افزوده، عوارض مربوط به شهرداری و مالیات بر اجاره نیز در دبی وجود دارد که باید پرداخت شود.

دریافت ویزای کاری امارات چه شرایطی دارد؟

به صورت کلی یک مهاجر کاری غیر بومی باید مورد حمایت کارفرمای خود قرار بگیرد. به این صورت که تمامی مدارک شما به همراه مجوز اقامت توسط شرکت به سمت وزارت کار کشور ارسال می‌‌شود. مدارکی که برای اخذ ویزای دبی احتیاج دارید شامل موارد زیر می‌باشد:

  • فایل رزومه کاری
  • مدارک معاینات بهداشتی
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • درخواست اجازه کار 

اگر از طریق دریافت دعوت‌ نامه کاری به دبی مهاجرت می‌کنید باید مدارک زیر را نیز ضمیمه فایل‌های خود کنید:

  • مشخصات کارفرما
  • مشخصات محل کار
  • ارائه مدت زمان قرارداد 
  • اعلام میزان حقوق و مزایا

همانطور که متوجه شدید، شرایط و مدارک لازم با توجه به روشی که شما توانسته‌اید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید متفاوت خواهد بود.

انواع ویزای کاری در امارات

برای داشتن شغل در دبی می‌توانید سه نوع ویزا دریافت کنید:

گلدن ویزای امارات

این ویزا برای سرمایه گذارانی است که قصد راه اندازی یک شرکت را دارند و می‌خواهند سرمایه بزرگی را به اقتصاد این کشور تزریق کنند. این طرح از سال 2019 اجرایی شد و به مدت 5 تا 10 سال به سرمایه گذاران اقامت می‌دهد.

ویزای جاب آفر

برای اخذ این ویزا لازم است یک پیشنهاد کاری از سمت کارفرما در دبی داشته باشید. مدت اقامت این ویزا نیز محدود است. شرایط دریافت این ویزا را در بالا برای شما گفته‌‎ایم.

ویزای جست و جوی کار

دریافت این ویزا برای ایرانیان مقدور نیست. اما کاربرد اصلی آن زمانی است که فرد مهاجر بخواهد برای پیدا کردن شغل در دبی به صورت محلی جستجو کند. در این شرایط به مدت 6 ماه تا 1 سال به او اقامت داده ‌می‌شود.

دریافت اقامت دبی و مزایای آن 

دریافت اقامت دبی از طرق مختلفی امکان پذیر است؛ با این حال با توجه به اینکه مالیات بر درآمد در این منطقه طبق قانون وجود ندارد، دریافت اقامت کاری می‌تواند با توجه به فرصت‌های شغلی موجود در این کشور، کارآمد باشد. البته برخی کارشناسان حوزه معتقدند با توجه به موقعیت‌های عالی برای سرمایه گذاری، بهترین راه مهاجرت به دبی از طریق سرمایه گذاری در این شهر است. 

به صورت کلی دریافت اقامت دبی در صورتی که بتوانید شغل مناسبی برای خود پیدا کنید، می‌تواند برای شما پر از مزیت باشد. آب و هوای خوب، کمترین میزان آلودگی، سطح کیفی بالای زندگی در این منطقه و پتانسیل فراوان برای راه اندازی کسب و کارهای جدید از جمله این مزایاست.

جمع بندی

حالا که همه چیز درباره پیدا کردن شغل در دبی را می‌دانید به ما بگویید؛ آیا هنوز هم تصمیم به مهاجرت به دبی را دارید؟ به نظر شما شرایط کاری در دبی تا چه اندازه برای ایرانیان ایده‌آل است؟ در صورتی که قصد مهاجرت به دبی و امارات دارید می‌توانید با کارشناسان ثبت امارات همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید