به گزارش ثبت امارات، از قدیم تا به همین امروز مهاجران زیادی از ایران به کشور امارات و بخصوص شهر دبی مهاجرت کرده‌اند. افرادی که به قصد تحصیل، کار و یا سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت می‌کنند و یا حتی افرادی که برای گردش به این کشور زیبا سفر می‌کنند، بی‌شک برای خرید خانه در دبی به دنبال مناطقی که در آن ایرانیان و هم وطنان خود بیشتر سکونت دارند هستند.

به علت پیشرفت‌های روزافزون و ایجاد زمینه‌های شغلی و تحصیلی مناسب، ایرانیان زیادی در این کشور زندگی می‌کنند. شاید برای شما اطلاع از این آمار جالب باشد که بدانید حدود ۲۰ درصد از جمعیت ساکن در شهر زیبای دبی را ایرانیان تشکیل می‌دهند و تعداد آن‌ها به طور تقریبی ۵۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است. اگر تمایل دارید تا با محله های ایرانی نشین دبی آشنا شوید، حتما تا پایان این مطلب از ثبت امارات با ما همراه باشید.

ایرانیان در کدام استان های امارات سکونت دارند؟

به گزارش ثبت امارات، برخی از استان های کشور امارات ایرانیان بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها سکونت دارند. هرچه تعداد ایرانی‌ها در یک شهر بیشتر باشد، طبیعتا تعداد محله های ایرانی نشین آن بیشتر خواهد بود. میدانیم که معروف ترین شهر این کشور دبی است همین عامل سبب شده است تا مهاجران زیادی از کشورمان با تهیه مسکن به قصد تحصیل و کار شروع به زندگی در دبی می‌کنند.

به همین علت محله های ایرانی نشین در دبی، بیشتر از سایر شهر‌های این کشور است. بعد از آن شهر‌های ابوظبی و شارجه به ترتیب در رده دوم و سوم قرار می‌گیرند. البته لازم به ذکر است که دیگر استان های این کشور نیز دست کمی از این سه شهر نداشته و برای تحصیل و کار مناسب هستند. در ادامه با اسامی و تعاریف این شهرها بیشتر آشنا خواهید شد.

محله های ایرانی نشین دبی

به گزارش ثبت امارات، همیشه رفتار مردم دبی با ایرانیان از دیرباز خوب و معقول بوده است. به همین علت ایرانی‌هایی که قصد مهاجرت و سرمایه‌گذاری به یک کشور دیگر را دارند، معمولا این منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، به طور میانگین حدود ۲۰ درصد از جمعیت دبی را ایرانیان تشکیل می‌دهند. پس می‌توان نتیجه گرفت افراد زیادی از کشورمان در دبی زندگی کرده و احساس خوبی از این شهر دارند.

سکونت در این شهر نیازمند خریداری مسکن است. قبلا در یک مقاله جامع و کامل منتشر شده در سایت در رابطه با مزایا و معایب خرید ملک در دبی به طور مفصل صبحت شده که به مراجعه به آن اطلاعات کاملی به دست می‌آورید. مطابق با امار حدود ۵۰۰ هزار نفر ایرانی در این شهر هستند و تقریبا در تمامی محله ها زندگی می‌کنند. اما این افراد در «محله های ایرانی نشین دبی» بیشتر گرد هم آمده‌اند که در ادامه به طور مفصل در رابطه با آن توضیح داده شده است.

۱. محله ایرانی نشین جمیرا

جمیرا یکی از گرانترین محله های دبی است که ایرانیان زیادی در آن زندگی می‌کنند. در این منطقه ساختمان های زیبایی مانند برج العرب و هتل های معروف قرار گرفته است. به همین علت این منطقه برای افرادی که قصد خرید یا اجاره خانه‌های لوکس و مدرن دارند بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که تنها هموطنان ما در آن سکونت ندارند علاوه بر ایرانیان، افراد مختلفی از سایر کشورهایی مانند چین و اروپا در این محله زندگی می‌کنند.

یکی از دلایل حضور بالای ایرانیان مسلمان در محله جمیرا، وجود مسجدی به همین نام در این منطقه است. همچنین در این مکان ویلاهای لوکس و لاکچری زیادی ساخته شده است به همین علت خرید ویلا در دبی جمیرا بسیار محبوب شده است. شایان ذکر است که که هزینه زندگی در آن از سایر مناطق امارات بالاتر است!

۲. محله ایرانی نشین دیره

از دیگر مناطق ایرانی نشین این شهر، می‌توان به منطقه دیره اشاره کرد. دیره یکی از محله‌های قدیمی دبی محسوب می‌شود که همچنان توانسته در برخی از قسمت‌های خود بافت تاریخی را حفظ نماید. این منطقه با دسترسی آسان که به مراکز تجاری، تفریحی و… دارد، به عنوان یکی از گزینه‌های مناسبی برای سکونت ایرانیان به شمار می‌رود. از جاذبه های تماشایی آن می‌توان از پارک ساحلی، موزه زنان، کافه و رستوران نام برد.

۳. مارینا

یکی دیگر از منطقه های مورد علاقه ایرانی ها در این شهر است که افراد زیادی از کشورمان در آن سکونت دارند. این محله یکی از مناطق توسعه یافته در امارات است که به دلیل دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی که دارد به عنوان یکی از مکان‌‌های مناسب برای سرمایه گذاری با خرید خانه در دبی مارینا محسوب می‌شود.

۴. داون تاون، یکی از محله های مورد علاقه ایرانیان

منطقه داون تاون یکی از لاکچری‌ترین مناطق ایرانی نشین در دبی، به‌شمار می‌آید. معمولا ثروتمندترین ایرانی‌های ساکن امارات در این محله زندگی می‌کنند. شاید به ذهن شما این سوال برسد که علت گران تر بودن خانه‌ها در این محله نسبت به سایر مناطق چیست؟!

باید گفت که وجود ساختمان و ابر سازه‌های شاخص در این منطقه مانند: برج خلیفه (بلندترین برج جهان) و دبی مال (بزرگترین مرکز خرید دبی) یکی از علت‌هایی است که باعث گران بودن این منطقه شده است. ایرانیانی که قصد زندگی لوکس و لاکچری در این شهر را دارند این منطقه گزینه مناسبی برای آن ها است.

۵. منطقه ایرانی نشین پالم جمیرا

پالم جمیرا یکی دیگر از مناطق لوکس و گران قیمت برای زندگی ایرانیان در این شهر محسوب می‌شود. وجود هتل‌ها و مراکز خرید، آپارتمان‌ها و ویلا‌های رو به دریا، از دلایل ترغیب ایرانیان ثروتمند برای زندگی در این منطقه است. مشاوره با ثبت امارات به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتر و جذاب تری در این زمینه کسب نمایید.

۶. محله مارات لیونگ دبی

امارت لیونگ یکی از مناطق گران قیمت در این شهر به‌شمار می‌آید. ویلا و آپارتمان های میلیون دلاری این محله مورد علاقه ایرانی‌های ثروتمندی که قصد زندگی در مکان های لوکس در دبی را دارند است. چنانچه علاقه مند به زندگی در آپارتمان‌های این شهر هستید، مقاله خرید آپارتمان در دبی اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

۷. محله مردف

منطقه مردف که دارای خانه‌هایی با قیمت‌های مقرون به صرفه است، یکی از منطقه های مورد علاقه ایرانیان می‌باشد. وجود امکانات رفاهی، تفریحی و املاکی با قیمت‌های مناسب، باعث شده تا مهاجران زیادی از جنوب آسیا از جمله ایران در این منطقه زندگی کنند.

۸. محله ایرانی نشین بستکیه

محله بستکیه از معروف‌ترین مناطق تاریخی محسوب می‌شود، که ایرانیان زیادی نیز در این منطقه سکونت دارند. این منطقه تاریخی با پیشرفت شهر به سمت مدرنیته، شاید اندکی به فراموشی سپرده شده بود. اما خوشبختانه در حال حاضر به یکی از مناطق گردشگری تبدیل شده است. ایرانیان از قدیم خانه‌های زیادی با سبک معماری اصیل ایرانی، در این محله ساخته‌اند همین علت باعث شده تا آن به یک محله‌ای مورد علاقه مردمان ما تبدیل شود.

۹. محله الورقه

الورقه یا الرقا نام یکی از محله‌های این شهر است که در جنوب شرقی خور واقع شده است. جالب است که بدانید در زمان‌های قدیم الورقه (Al Warqa) محله‌ای کم جعیت بوده است؛ اما به مرور زمان با افزایش جمعیت، ساختمان سازی در منطقه الورقه توسعه پیدا کرده است.

در زمان حال الورقه با وجود امکاناتی که دارد، به یکی از محله های ایرانی نشین دبی، تبدیل شده و هموطنان زیادی تمایل به زندگی در آن دارند. در این منطقه تعدادی از ساختمان و مکان‌های معروفی ساخته شده که یکی از معروف‌ترین آن دبیرستان انگلیسی Our Own است.

۱۰. محله جمیرا ویلیج سرکل

جمیرا ویلج سيرکل (JVC) نام یک شهرک مسکونی است که توسط شرکت سازنده املاک نخیل ساخته شده است. (JVC) به علت اینکه نزدیک به برخی از پر رفت‌وآمدترین مناطق دبی ساخته شده، از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است. به علت مزیت‌های گفته شده، محله جمیرا ویلیج سرکل محبوبیت بالایی برای سکونت و زندگی ایرانیان دارد. از مزیت‌های اقامت در این محله می‌توان به زندگی در یک شهرک مسکونی آرام، دسترسی مناسب به امکانات رفاهی مانند: بیمارستان، مارکت، بانک، موسسات آموزشی و … اشاره کرد.

۱۱. محله های شهر شارجه

به طور کلی ایرانیانی که کشور امارات را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند؛ تنها دبی را برای زندگی خود انتخاب نمی‌کنند! جالب است که بدانید شهر شارجه بعد از دبی دومین مقصد ایرانی نشین در این کشور است. شارجه که یکی از هفت ایالت امارات است عنوان پایتخت فرهنگی این کشور را به خود گرفته و به عنوان سومین شهر پرجمعیت در این کشور شناخته می‌شود.

جالب است بدانید شارجه تا دبی تنها ۲۵ دقیقه فاصله دارد! به علت این فاصله نزدیک و ارزانتر بودن قیمت املاک شارجه نسبت به دبی، ایرانیان زیادی در این شهر و محله های آن زندگی کرده و شارجه به عنوان یکی از شهرهای ایرانی نشین امارات تبدیل شده است.

رفتار مردم دبی با ایرانیان چگونه است؟

به گزارش ثبت امارات، به طور کلی رفتار مردم این شهر با ایرانیان خوب و مناسب است. البته باید بدانید که حدود ۸۰ درصد از مردم کشور امارات، مهاجرانی از سایر کشور‌ها هستند. پس این کشور یک منطقه مهاجرپذیر با فرهنگ‌های مختلف است. مردم امارات مردمی مهمان‌نواز و مهربان با توریست‌ها و مهاجران هستند، به شرط این که مهاجران قوانین و مقررات کشور آن‌ها را به درستی رعایت کنند.

جمع بندی محله های ایرانی نشین دبی

به گزارش ثبت امارات، از مزایای زندگی در این محله‌ها، این است که افرادی که زبان عربی بلد نیستند می‌توانند زندگی راحت تری در آن داشته باشند. همچنین احساس غربتی که در مهاجرت به کشورهای دیگر به افراد مهاجر دست می‌دهد، با حضور در کنار افراد هم زبان کمتر می‌شود.

در این مقاله از ثبت امارات آنچه که لازم بود راجب محله های ایرانی نشین در دبی را بدانید معرفی کردیم. اگر از ایرانیانی هستید که در منطقه های معرفی شده زندگی می‌کنید، خوشحال می‌شویم نظرات خود را در مورد خصوصیات این محلات با ما و بقیه افراد به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید