به گزارش ثبت امارات، امارات متحده عربی به علت پیشرفت‌های قابل توجهی که در توسعه صنعت املاک و مستغلات داشته؛ امروزه به یکی از کشورهای محبوب تجار برای سرمایه‌گذاری و زندگی تبدیل شده است. این ویژگی باعث شده تا بسیاری از ما ایرانیان نیز علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این کشور با خرید خانه در دبی باشیم. اما نیاز است قبل از تصمیم گیری، در رابطه با مزایا و معایب خرید ملک در دبی، اطلاعات کافی را بدست آوریم.

به طور کلی سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در هر بخشی، مزیت و عیب‌های خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید معایب خرید ملک در دبی، را به خوبی بررسی کنید، در این مطلب از ثبت امارات با ما همراه باشید تا با مشورت گرفتن از کارشناسان معتبر املاک و افرادی که تجربه این خرید داشته‌اند؛ لیست کاملی از این مزایا و معایب را در اختیار شما قرار دهیم.

معایب خرید ملک در دبی؛ ۸ مورد از مهم ترین معایب خرید ملک در دبی

به گزارش ثبت امارات، همانطور که می‌دانید، هر فرصت سرمایه‌‌گذاری در کنار تمام مزایای خود، با معایبی نیز همراه است. خریداری مسکن در این شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود تمام مزایا، عیب‌هایی نیز دارد. در ادامه 8 مورد از مهم ترین معایب خرید ملک در دبی که لازم است حتما قبل از خریداری خانه در این شهر به آن توجه کنید، به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار گرفته است.

۱. آب و هوای گرم و خشک دبی

این شهر در فصل‌‌های پاییز و زمستان آب و هوای خوبی دارد وتقریبا می‌توان گفت حدودا در 8 ماه از سال‌ هوای مطبوعی دارد. در بررسی «معایب خرید ملک در دبی» می‌توان از فاکتور گرما و رطوبت بالای این شهر در تابستان را نام برد. آب و هوای گرم و شرجی شاید برای افرادی که نمی‌توانند گرما را تحمل کنند قدری سخت باشد.

اما خوشبختانه عدم قطعی برق در دبی، سیستم‌های سرمایش با کیفیت در خانه‌ها، مراکز خرید و ادارات، کیفیت بالای کولر خودرو‌ها و … سبب شده در فصل گرما نیز بتوان به راحتی در دبی زندگی کرد.

۲. عدم دریافت تابعیت دائم با خرید خانه

متاسفانه یکی از معایب خرید خانه در دبی، این است که شما نمی‌توانید تابعیت کشور امارات متحده عربی را با خریداری انواع املاک مانند: خرید آپارتمان در دبی دریافت نمایید. تنها اتباع شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند تابعیت دائم این کشور را دریافت نمایند. اما خوشبختانه شرایطی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن نسبت به اقامت دبی با خرید ملک و ویزای طلایی امارات اقدام کرد.

۳. عدم وجود اطلاعات کافی نسبت به خرید ملک

همانطور که خودتان نیز می‌دانید سرمایه ‌گذاری در هر بخشی نیازمند آگاهی، مهارت و تجربه است. متاسفانه برای برخی از کسانی که تجربه این خرید را داشته‌اند این اتفاق رخ داده است که بدون کسب آگاهی‌های لازم و مشورت گرفتن از افراد با تجربه، متاسفانه سرمایه خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل کمک گرفتن از مشاورین املاک با تجربه در حفظ و رشد سرمایه شما بسیار مهم است.

۴. بالا بودن هزینه‌های درمان برای افراد مهاجر نسبت به اماراتی‌ها

سیستم بهداشت و درمان امارات به علت کیفیت و امکانات بسیار خوبی که دارد، به عنوان یکی از بهترین‌ها در دنیا شناخته می‌شود. دولت امارات همواره بر بهبود خدمات بهداشت و درمان تاکید بسیاری دارد. اما هزینه پرداختی برای خدمات و درمان بین افراد اماراتی و مهاجران متفاوت است!

به طور کلی بیمه اماراتی‌ها جدا از بیمه مهاجران است. بیمه درمانی برای مهاجران خصوصی است به همین علت هزینه خدمات درمانی و بیمارستان نسبت به افرادیکه مقیم این کشور هستند بالاتر می‌رود. این موضوع برای کسانی‌که می‌خواهند در این کشور اقامت داشته باشند، یکی از معایب خرید ملک در دبی، شمرده می‌شود.

۵. بالا بودن هزینه‌های جانبی املاک در دبی

همانطور که می‌دانید خریداری خانه تنها معطوف به هزینه خود خانه نمی‌شود، بلکه باید یک سری هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌های نگهداری، هزینه‌های بیمه، هزینه‌های آبونمان مربوط به برق، آب و گاز، هزینه‌های مربوط به دریافت سند و … نیز وجود دارد. این موضوع می‌تواند یکی از عیوب خریداری مسکن در امارات و سایر کشورها شمرده شود.

۶. قیمت بالای خانه های دبی نسبت به سایر شهرهای خاورمیانه

دبی به عنوان یکی از توسعه یافته‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه و دنیا شناخته می‌شود. به همین علت قیمت‌های املاک و هزینه زندگی در دبی نسبت به سایر کلان‌ شهرهای خاورمیانه بالاتر است. قبلا در یک مقاله در سایت ثبت امارات به‌صورت کامل در رابطه با این هزینه‌ها صحبت شده است. مطالعه آن قطعا اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

۷. نوسانات بازار املاک

تمام بازارهای مالی مانند: خرید سهام، طلا و … همیشه نوساناتی تجربه می‌کنند. بازار مسکن نیز از این قائده مستثنی نیست. این صنعت امکان دارد با توجه به شرایط مختلفی مانند عوامل خارجی، تغییر در سیاست‌ها و … نوساناتی را تجربه کند. این گزینه یکی از عیوب خریداری مسکن در دبی است.

۸. عدم تحویل به موقع خانه توسط توسعه دهنگان املاک

متاسفانه برخی از شرکت‌های ساختمانی ممکان است پروژه را به موقع تحویل ندهند. برای کاهش این ریسک لازم است حتما با مشاور املاک معتبر که با شرکت‌های ساختمانی خوش قول و به نام کار می‌کند، مشورت کنید. همچنین لازم است سرمایه گذاران بررسی دقیقی روی شرکت‌های ساختمانی در امارات انجام دهند.

مزایای خرید ملک در دبی

به گزارش ثبت امارات، کشور امارات، مقصد محبوبی برای افرادی است که به دنبال زندگی در یک کشور توسعه یافته هستند؛ یا در پی کسب فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری با خرید پنت‌هاوس در دبی می‌باشند. اطلاع از معایب خرید ملک در دبی، قبل از اقدام برای سرمایه‌گذاری به شما برای گرفتن تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند. در این بخش به ذکر مهم‌ترین مزایای آن‌ پرداخته شده است.

۱. مالکیت املاک مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود!

شاید این نکته برای شما تعجب‌آور باشد اما تا این لحظه هیچ گونه قانون پرداخت مالیات بردرآمد یا ارث، در امارات برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد! اگر میزان مالیات بر درآمد کشورهای اروپایی یا کشورهای توسعه یافته آسیایی را با امارات مقایسه کنید؛ به عنوان مثلا برای خانه های ویلایی متوجه خواهید شد خرید ویلا در دبی به خاطر عدم پرداخت مالیات بر درآمد تا چه اندازه مقرون به صرفه است و بازده و پتانسیل درآمدی عالی دارد!

تنها هزینه‌هایی که برای این خرید وجود دارد؛ یک سری هزینه‌های جانبی مانند ۴ درصد هزینه انتقال مالکیت و هزینه‌های شهرداری برای جمع آوری زباله لحاظ می‌شود. نبود مالیات و امکاناتی مانند خرید اقساطی خانه در دبی از مهمترین فاکتورهایی است که سبب شده شهروندان و سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای اروپایی اقدام به خرید خانه در دبی نمایند.

۲. اجاره دادن ملک در دبی بازگشت سرمایه خوبی دارد

درآمد سالانه حاصل از اجاره ملک خریداری شده توسط شما در دبی، در کنار حفظ یا افزایش سرمایه با رشد قیمت ملک، نشان‌دهنده نرخ بازگشت نسبتا بالای سرمایه‌گذاری در این شهر توسعه یافته است. حتی اگر شما قصد زندگی در امارات را ندارید؛ و تنها به دنبال یک راه سرمایه‌گذاری خوب هستید؛ اجاره دادن ملک یک فرصت خوب برای سرمایه گذاری در این شهر است.

شاید اطلاع از این آمار برای شما جالب باشد: که بسیاری از افراد با هدف اجاره دادن منزل خریداری شده و کسب درآمد اقدام به خریداری می‌کنند! زیرا نرخ اجاره بها در دبی نسبت به سایر شهرهای مطرح جهان حدود ۸ تا ۱۰ درصد بیشتر است! این آمار کافی است تا متوجه شویم این سرمایه‌گذاری اگر با دید بلند مدت صورت گیرد؛ فرصت بسیار خوبی است.

۳. شرایط خوب زندگی

قبلا به طور کامل در یک مقاله جامع و کاربردی در رابطه با زندگی در دبی صحبت کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن اطلاعات کاملی دریافت نمایید. بهترین امکانات رفاهی در کنار کیفیت مطلوب زندگی، یکی دیگر از مزایای خرید ملک در دبی، است. این شهر یکی از لوکس‌ترین شهرهای جهان است، که در ساخت خانه‌های آن از بهترین تجهیزات ساختمانی استفاده شده است. همچنین وجود بهترین رستوران‌ها و بزرگ‌ترین مراکز خرید، اتخاذ سیاست‌های خوب داخلی و خارجی سران کشور امارات و … نیز باعث شده تا شرایط زندگی در این شهر مساعد شود.

۴. اقتصاد رو به رشد

هنگامی که می‌خواهیم مزایا و معایب خرید ملک در دبی یا سایر شهر‌های مطرح دنیا را بسنجیم؛ یکی از مهم‌ترین فاکتورها برایمان اقتصاد آن شهر یا کشور است. امارات جایگاه دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه را در رنکینگ جهانی بزرگترین اقتصادهای دنیا دارد! وجود منابع غنی، افزایش میزان تولیدات ناخالص باعث شده است تا تجارت بین‌المللی این شهر بسیار مساعد شود.

۵. ثابت بودن نرخ ارز و مدیریت تورم

بر خلاف بسیاری از کشورها که با تورم دست و پنجه می‌کنند و ارزش پولشان هر ساله نسبت به سال قبل کمتر می‌شود؛ جالب باشد بدانید گاهی اوقات تورم در این کشور منفی است! ثابت بودن نرخ ارز در امارات نیز از اصلی‌ترین علت علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری تجار در املاک این شهر است. به عنوان مثال: خرید هتل در دبی یکی از روش‌های خوب سرمایه‌گذاری در این شهر است. زیرا ارزش پول شما با این کار نه تنها حفظ خواهد شد؛ بلکه سال به سال نیز بر ارزش آن افزوده می‌شود!

پیشرفت در ساخت املاک با کیفیت بالا نیز توانسته جهش بسیار بزرگی به اقتصاد این شهر بدهد. دبی روابط بین المللی-تجاری خوبی با سایر کشورهای جهان دارد، که همین امر باعث رشد و شکوفایی بیشتر اقتصاد در این منطقه شده است. بزرگترین شرکای تجاری دبی کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، چین و هند هستند. به دلیل وجود مراکز خرید متعدد با کیفیت بالا در دبی، این شهر به عنوان پایتخت خرید در خاورمیانه نیز نامیده می‌شود.

۶. وجود بهترین مراکز آموزشی و تحصیلی

مراکز آموزشی امارات در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است؛ به همین علت این کشور مقصد خوبی برای افرادی است که دغدغه تحصیل با استفاده از بهترین استانداردهای روز دنیا را دارند. با بهره گرفتن از کمپانی‌های آموزشی نوین (CERT)، مرکز آموزش‌های کاربردی را در تمام زمینه‌های علمی تاسیس کرده است.

دانشگاه و مدارس انگلیسی زبان دبی از استانداردهای آموزشی بالایی برخوردار و در رنکینگ‌های جهانی نیز جایگاه خوبی دارند. بنابراین فرصت تحصیل خوب با آینده درخشان یکی از «مزایای خریداری خانه در دبی» به شمار می‌رود.

۷. میزان گردشگر بالای سالانه

دبی یکی از شهرهای توریستی در جهان است. این شهر به علت نزدیکی با ایران، همواره یکی از مقاصد تفریحی خوب برای گذراندن تعطیلات ایرانیان محسوب می‌شود. از آسمان خراش‌های مرتفع مانند برج خلیفه گرفته تا مراکز خرید متنوع و بیابان‌های وسیع، جاهای دیدنی دبی و … این منطقه را به یک شهر گردشگری-توریستی تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که دبی به تنهایی حدود ۴۰۰ رکورد گینس را ثبت کرده است! گردشگری یکی از مزایای خرید ملک در امارات است که باعث شده تا تنور بازار املاک را داغ نگه دارد!

۸. امنیت بالا و پایین ‌بودن میزان جرم و جنایت در دبی

به طور حتم یکی از فاکتورهای اولیه سرمایه‌گذاری و زندگی در هر کشوری «امنیت» است. خوشبختانه دبی یکی از امن‌ترین شهرها برای امنیت فردی و خانوادگی محسوب می‌شود؛ به طوری که آمار ثبت جرم در آن بسیار کم است. بنابراین یکی از مزایای خریداری مسکن در دبی داشتن امنیت است. شما می‌توانید به راحتی در هر ساعت از شبانه روز با آرامش در خیابان‌های این شهر قدم بزنید و زندگی آسوده‌ای را برای خود و اطرافیانتان داشته باشید.

۹. کیفیت بالای سطح درمان

یکی از مزیت های مالکیت ملک در دبی، کیفیت بالای سطح درمان و مراکز درمانی است. به طور کلی مراکز درمانی امارات با بروزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا تجهیز شده‌اند.

۱۰. پیشرفت در تکنولوژی

دبی در حال تبدیل شدن به یک شهر کاملا هوشمند است. مسئولین کشور امارات در برنامه‌ریزی آینده، ۱۷۳ برنامه هوشمند سازی را برای آسایش شهروندان خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

۱۱. سیستم حمل و نقل پیشرفته

سیستم حمل و نقل این شهر جزو پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در جهان است؛ خطوط مترو، اتوبوس و تراموا در تمامی نقاط وجود دارد و به راحتی برای عموم در دسترس است. علاوه بر موارد گفته شده؛ قایق‌های ساحلی و تاکسی‌های اینترنتی نیز جزو سیستم‌های حمل‌ونقل هستند که شما را زود به مقصد مورد نظرتان از طریق راه‌های آبی می‌رساند.

فرودگاه دبی نیز جزو پرترافیک‌ترین پایانه‌های هوایی در دنیا محسوب می‌شود که از طریق آن به راحتی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به تمام دنیا سفر کنید.

جمع بندی مزایا و معایب خرید ملک در دبی

در این مقاله از ثبت امارات، در رابطه با مهم‌ترین نکات «مزایا و معایب خرید ملک در دبی» صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته و توانسته باشیم در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان بگذاریم.

این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که خریداری مسکن در این شهر یک کار بسیار تخصصی است که حتما باید زیر نظر افراد متخصص، با تجربه و دلسوز صورت گیرد. زیرا هر حرکت اشتباه ممکن است سود و سرمایه شما را از بین برده و شما را دچار خسارت‌های جبران ناپذیر کند.

دیدگاهتان را بنویسید