در طی سال‌های اخیر، امارات به یکی از پرسودترین کشورها برای‌ سرمایه‌گذاری‌های کلان تبدیل شده‌است. قطعا برج‌ها و آسمان‌خراش‌های این کشور رویای سرمایه‌گذاری‌های‌ بزرگ را در سر هر‌ فردی به‌وجود می‌آورد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که خواهان یک زندگی لوکس در دبی از طریق کار و سرمایه‌گذاری هستید و می‌خواهید کامل‌ترین اطلاعات را در این زمینه کسب کنید، تا انتهای این مقاله در وبسایت ثبت امارات همراه ما باشید. همچنین برای کسب اطلاعات تکمیلی و اخذ ویزای کاری امارات، می‌توانید با مشاورین ثبت امارات در ارتباط باشید.

انواع ویزای کار در امارات و دبی

اگر قصد مهاجرت یا سفر به کشور امارات متحده را دارید، بهتر است کمی با این کشور بیشتر آشنا شوید. ممکن است به مشهورترین شهر امارات، یعنی دبی، سفر کرده باشید و از پیشرفت چشمگیر این کشور متعجب شده‌باشید؛ کشور امارات حدود ده میلیون نفر جمعیت دارد و این جمعیت در دو شهر ابوظبی و دبی، ساکن هستند.

ساکنین این شهرها اکثرا مهاجران ایرانی، بنگلادشی، هندی، فیلیپینی و پاکستانی هستند. همچنین دبی یکی از پر جاذبه‌ترین شهرهای جهان است و جزو پرطرفدارترین گزینه‌های سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. این شهر همواره برای توسعه و رشد خود، به نیروی متخصص انسانی نیاز دارد؛ اگر می‌خواهید ویزای کاری‌ دبی و امارات را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با انواع ویزای کاری دبی‌ که در‌ادامه ذکر‌ می‌کنیم، آشنا شوید.

ویزای‌ پنج ساله دبی

برای اخذ ویزای پنج ساله دبی کافی است مبلغ مشخصی را به مدت سه سال در املاک امارات سرمایه‌گذاری‌ کنید و ویزای پنج ساله دبی را دریافت کنید. با اخذ این ویزا، ویزای‌ کار امارات نیز برای شما صادر‌ می‌شود و می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

ویزای ده ساله دبی

یکی دیگر از انواع ویزای‌ امارات، ویزای ده ساله است. تفاوت دریافت ویزای ده ساله با ویزای‌ پنج ساله در این است که علاوه‌بر افراد سرمایه‌گذار، افرادی که در شغلی متخصص باشند نیز می‌توانند نسبت به دریافت ویزای ده ساله امارات اقدام کنند.

دریافت ویزای کار دبی چگونه است؟

اگر قصد دریافت ویزای کار امارات و دبی را دارید، ابتدا باید یک پیشنهاد کاری از طرف کارفرما یا شرکت‌های این کشور داشته‌باشید. لازم به ذکر است برای کار کردن در امارات حتما باید ویزای کار قانونی داشته باشید و از طریق‌ ویزای توریستی نمی‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

اولین قدم برای دریافت ویزای‌کار امارات این است که به یک کارفرما در امارات درخواست دهید. پس از اینکه کارفرما با‌ درخواست شما‌ موافقت کرد، باید برای اخذ اقامت شما اقدام کند. سپس مجوز کار و اقامت شما در امارات، توسط وزارت منابع انسانی این کشور صادر می‌شود.

بعد از درخواست شما به کارفرما، ایشان باید در هر‌ سمت شغلی، به‌صورت جداگانه درخواست اجازه کار بدهد. پس از اینکه مجوز کار شما صادر شد، به مدت دو ماه فرصت دارید تا وارد امارات شوید و در ردیف شغلی‌ای که درخواست آن را دادید، استخدام‌ شوید. پس از اینکه وارد امارات شدید، می‌بایست مدارکتان را در مدت دو ماه به اداره عمومی امور اقامت امارات ارائه دهید تا روند اقامت‌تان به جریان بیفتد. البته نگران جدایی و دوری از خانواده نباشید، پس از اخذ ویزای‌ کار امارات، خانواده‌تان نیز می‌توانند به شما‌ ملحق شوند.

شرایط اخذ ویزای کار‌ دبی

همانطور‌ که بالاتر گفتیم، برای اخذ ویزای‌کاری‌ دبی باید یک درخواست شغلی از طرف کارفرما در این کشور، پیدا کنید. اما برای انجام این پروسه و استخدام شما در امارات، باید به‌صورت حضوری یا آنلاین با کارفرما مصاحبه داشته‌باشید. ایرانیانی که خواهان اخذ ویزای کاری امارات هستند، در سه حالت می‌توانند اقدام کنند:

  1. از کشور مبدا یعنی ایران، درخواست کار دهید و در یک شرکت اماراتی استخدام شوید. در این زمینه شرکت‌هایی برای استخدام کار در دبی در حال ارائه خدمات هستند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.
  2. زمانی که با ویزای توریستی‌در امارات هستید، یک پوزیشن شغلی پیدا کنید و استخدام شوید.
  3. خواهان تغییر موقعیت شغلی از شرکتی‌ به شرکت دیگر، در دبی باشید.

در مجموع، در هر سه حالت نیز شما باید از طریق موسسات کاریابی در امارات، درخواست خود را ثبت کنید و پس از قبول درخواست و انجام فرایند مصاحبه، به استخدام شرکت چی در امارات در بیایید. اخذ ویزای کاری دبی بر عهده کارفرما است و شما تنها باید هزینه ویزای‌ کاری دبی را به او پرداخت نمایید.

نحوه دریافت ویزای کار دبی

همانطور که بالاتر‌ گفتیم، برای اخذ ویزای دبی نیاز به دریافت پیشنهاد کاری دارید. برای این کار باید نظر کارفرما را برای استخدام خود جلب کنید تا او برایتان دعوتنامه کاری بفرستد. برای این کار می‌توانید با ویزای توریستی به دبی سفر کنید‌ و‌ پس از پیدا کردن شغل مورد نظر، به کشور خود باز گردید و برای‌ اخذ ویزای کاری اقدام کنید؛ یا رزومه کاری و تحصیلی‌ خود را به موسسات کاریابی بفرستید تا آن‌ها شما را با کارفرمایان لینک کنند.

پس از اینکه کارفرما و شغل مورد نظر را پیدا کردید، یک دعوتنامه شامل اطلاعات کارفرما، اطلاعات شما، نوع کار، مدت زمان قرارداد و میزان حقوق و مزایا از طرف موسسه کاریابی دریافت می‌کنید.

مراحل اخذ ویزای کاری دبی

ابتدا باید برای اخذ ویزای‌ کار‌ دبی، از‌ وزارت کار امارات موافقت‌نامه دریافت کنید. برای این کار‌ دولت امارات بررسی می‌کند که آیا فردی در داخل خاک امارات و دبی شایستگی دریافت ردیف شغلی‌ای که شما درخواست داده‌اید را دارد یا خیر، اگر چنین فردی وجود نداشت، موافقت‌نامه شما صادر می‌شود.

با این موافقت‌نامه ویزایی به شما داده می‌شود که به مدت دو ماه اعتبار دارد و می‌توانید به مدت سی روز و حداکثر دو بار، در دبی بمانید. پس از اینکه وارد دبی شدید، کارفرما اقدام به دریافت کارت کار‌ شما می‌کند.دقت کنید که این کارت که حدود ۲ سال اعتبار دارد. پس از دریافت ویزای کاری دبی، یک شناسه یا آیدی کارت اماراتی نیز به شما داده می‌شود.

برای دریافت این آیدی کارت باید‌ پاسپورت و موافت‌نامه داشته باشید و تست‌های پزشکی مربوطه را انجام دهید، سپس می‌توانید به اداره مهاجرت بروید تا مهر ویزای‌کاری‌ بر پاسپورت شما بخورد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای‌ کاری دبی‌

برای اخذ ویزای کاری دبی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • تکمیل کردن فرم درخواست
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • اصل و کپی پاسپورت
  • کپی جواز کسب شرکت
  • گواهینامه تجاری‌ شرکت
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی سلامت‌ پزشکی
  • مجوز ورود وزارت کار امارات
  • کارت کارگری

کارت کارگری کارتی است که علاوه‌بر کارت کار، برای دریافت مجوز کار در دبی نیاز دارید.

مدارک مورد نیاز برای کارت کارگری:

  • عکس پرسنلی
  • ویزای اقامتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • سه کپی از قرارداد استخدام
  • گواهی‌نامه‌ مهارت‌ها و مدارک تحصیلی
  • مجوز تجاری شرکت

هزینه ویزای کاری دبی چقدر است؟

هزینه اخذ‌ ویزای‌ کاری دبی به نوع شرکت و نوع نیروی کار بستگی دارد. نیروی کار با سه سطح مهارتی متخصص و دارای تحصیلات تکمیلی‌ و دانشگاهی، نیروی کار با مدرک دیپلم و فنی حرفه‌ای و نیروی کاری که مدرک دبیرستان دارد، مشخص می‌شود.

شرکت‌ها نیز با توجه به استخدام نیروی کار متخصص و غیرمتخصص به چهار دسته A,B,C و D تقسیم می‌شوند. در واقع هزینه ویزای شما بسته به اینکه در کدام شرکت و با چه سطح مهارتی استخدام شوید، از ۳۰۰ درهم تا ۵۰۰۰ درهم متغیر است. البته ممکن است شرکت و کارفرمای اماراتی هزینه‌های پزشکی، ترجمه و هزینه‌های قانونی شما را پوشش ندهد و هزینه شما تا ۷۰۰۰ درهم افزایش یابد.

میزان حقوق دریافتی در امارات چقدر است؟

برای اینکه راحت‌تر درباره مهاجرت کاری به امارات تصمیم بگیرید، لازم است با میزان حقوق دریافتی در این کشور آشنا شوید؛ چرا که سبک زندگی و هزینه‌های شما در آینده بستگی به مقدار حقوقی دارد که دریافت خواهید کرد. در سال ۲۰۱۳ دولت امارات حداقل حقوق پرداختی به کارگران را در سه سطح تقسیم کرده است که شامل:

  • افراد با مدرک دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی حداقل ماهانه ۱۲۰۰۰ درهم دریافت کنند.
  • افراد متخصص ماهر، حداقل ماهانه ۷۰۰۰ درهم دریافت کنند.
  • افراد با مدرک دبیرستان و کارگران ماهر، ماهانه ۵۰۰۰ درهم دریافت کنند.

مشاغل مورد نیاز در امارات

کسب آگاهی و شناخت بازار کار و مشاعل مورد نیاز امارات، برای افرادی که متقاضی دریافت ویزای کاری امارات و دبی هستند، ضروری است. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در این کشور بسیار‌ پایین است، در چند سال اخیر تعداد متقاضیان اخذ ویزای کاری امارات از سمت کشورهای کمتر توسعه یافته بسیار بالا بوده است.

از جمله مشاغل مورد نیاز برای کار در امارات می‌توان به مشاغلی مثل مهندسی آی‌تی، مهندسی نرم افزار، توسعه دهنده وب، معمار، مدیر خدمات پس از فروش، مدیر بازاریابی، گارسون، پزشک و پیرا پزشک، هتلدار، مدیر منابع انسانی و منشی اشاره کرد.

مزایا و معایب اخذ ویزای کاری امارات و دبی

نرخ بیکاری در کشور امارات حدود دو و نیم درصد است. این مقدار در سال‌های اخیر تغییر چشمگیری نداشته‌است و به همین دلیل توجه متقاضیان اخذ ویزای کاری دبی را به خود جلب کرده‌است. کشور امارات بیشترین تقاضا را برای مهاجرت در‌ خاورمیانه دارد چرا که درآمد بدون مالیات، امکانات کلاس جهانی و جامعه چند فرهنگی از‌ مزایای اخذ ویزای این کشور است.

اما در کنار تمام این مزیت‌ها، معایبی همچون بوروکراسی و فساد اداری، امنیت پایین شغلی، عدم امکان تبدیل ویزا به تابعیت و برخورد نامناسب با کاگران شاغل در این کشور دارد که افراد را برای مهاجرت کاری به این کشور دچار تردید می‌کند.

وضعیت اقامت و تابعیت با اخذ ویزای کاری امارات

یکی دیگر از معایب اخذ ویزای کاری به دبی، این است از طریق اخذ ویزای کاری نمی‌توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید و شهروند امارات شوید. اما نگران نباشید چرا که برای اخذ اقامت دائم امارات، می‌توانید یک ملک به ارزش حداقل ۲۷۲ هزار دلار آمریکا، در کشور امارات خریداری نمایید یا در مناطق ازاد امارات، اقدام به ثبت یک شرکت کنید.

سخن پایانی

 در این مقاله از وبسایت ثبت امارات سعی کردیم تمام اطلاعات مورد نیاز درباره هزینه‌های اخذ ویزای کاری امارات و دبی و شرایط ویزای کاری دبی را در خدمت شما عزیزان قرار دهیم. همچنین مشاورین ثبت امارات از صفر تا صد مراحل اخذ ویزای کاری دبی و اخذ ویزای طلایی دبی را با شما عزیزان همراه هستند.

اما فراموش نکنید که اخذ ویزای کاری دبی، منجر به دریافت تابعیت این کشور نمی‌شود. بنابراین، اگر قصد دریافت ویزای کاری دبی را دارید و کشور امارات را برای ادامه زندگی انتخاب کردید، حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره تخصصی، مسیری که در پیش دارید را راحت‌تر و با آگاهی بیشتر طی کنید.

سوالات متداول

خیر. برای استخدام شدن و کار کردن در کشور امارات به مجوزهای قانونی و ویزای کاری نیاز دارید.

با داشتن ویزای کاری نمی‌توانید تابعیت این کشور را بدست اورید. اخذ تابعیت امارات از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور امکان پذیر است.

اگر قصد بردن یک همراه را دارید، میزان حقوق دریافتی شما در ماه باید حداقل ۴۰۰۰ درهم باشد و اگر قصد دارید از ویزای اقامت برای والدین خود استفاده کنید، حداقل حقوق دریافتی ماهانه باید ۱۰۰۰۰ درهم باشد.

حداقل حقوق دریافتی برای افراد دارای تحصلات تکمیلی، حدود ۱۲۰۰۰ درهم است.

هزینه‌های اخذ ویزای کاری بر عهده متقاضی و انجام فرایند اخذ ویزا بر عهده کارفرما است.

ویزای طلایی یا گلدن ویزای امارات برای افراد سرمایه‌گذار، متخصصین، نخبگان و دانشمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید