در طی سال‌های اخیر، کشور امارات به پرطرفدارترین کشور خاورمیانه برای مهاجرت تبدیل شده‌است. امکانات کلاس جهانی، نرخ بیکاری پایین و درآمدهای بالا از دلایلی است که افراد را برای اخذ ویزای امارات، ترغیب می‌کند.

همان‌طور که در مقالات قبل ذکر کردیم، اخذ ویزای کاری امارات و استخدام در دبی منجر به اخذ اقامت دائم در امارات نمی‌شود؛ اما ویزای طلایی امارات که یکی از محبوب‌ترین انواع ویزای امارات است، این امکان را به شما می‌دهد که اقامت بلندمدتی در کشور امارات داشته‌باشید.

در این مقاله از سایت ثبت امارات قصد داریم به بررسی دقیق شرایط اخذ ویزای طلایی امارات و هزینه‌های آن بپردازیم. اگر قصد دارید اقامتی طولانی در‌ کشور امارات از طریق اخذ گلدن ویزا داشته باشید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین مشاورین ثبت امارات پاسخگو و همراه شما در مسیر اخذ ویزای طلایی خواهند بود.

ویزای طلایی امارات چیست؟

ویزای طلایی امارات یکی از پرطرفدارترین ویزاهای امارات است که به دانشمندان، کارافرینان، سرمایه‌گذاران، نخبگان و متخصصین تعلق می‌گیرد. تفاوت این ویزا با ویزاهای دیگر امارات این است که با اخذ ویزای طلایی می‌توانید اقامت بلندمدت در‌ کشور امارات را داشته‌ باشید. افرادی که گلدن ویزای امارات را دارند، می‌توانند ده سال در این کشور به فعالیت بپردازند.

همچنین افرادی که موفق به دریافت ویزای طلایی امارات شوند، می‌توانند پدر، مادر و افراد تحت تکفل خود را نیز به همراه خود ببرند. ویزای طلایی امارات می‌تواند پنج ساله یا ده ساله باشد؛ یعنی افراد با توجه به اعتبار ویزا، می‌توانند پنج سال یا ده سال در کشور امارات اقامت داشته‌ باشند و پس از پایان مدت اعتبار، در صورت رعایت تمام قوانین و ضوابط شهروندی کشور امارات، ویزای خود را تمدید کنند.

اخذ ویزای ده ساله امارات

اخذ ویزای طلایی امارات با اعتبار‌ ده ساله، برای گروه سرمایه‌گذاران و گروه‌ افراد با استعدادهای خاص امکان پذیر است، اما برای هر گروه شرایط خاصی را دنبال می‌کند که در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد.


شرایط اخذ ویزای طلایی ده ساله امارات برای سرمایه‌ گذاران

سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند ویزای طلایی ده ساله امارات را دریافت کنند باید بیشتر از ده میلیون درهم سرمایه داشته باشند، ۶۰ درصد از‌ کل مبلغ، در دارایی‌های غیرمنقول سرمایه‌گذاری شده‌ باشد، سرمایه نباید هیچگونه اختلاف مالی و ادعایی داشته‌ باشد، مالکیت تمام سرمایه در اختیار سرمایه‌گذار باشد.

سرمایه‌گذاران واجد شرایط، می‌توانند تمام سرمایه خود را به‌صورت سپرده وارد امارات کنند یا با راه‌اندازی یک تجارت در این کشور سرمایه ‌گذاری‌ کنند. افرادی که قصد راه‌اندازی‌ تجارت را داشته‌ باشند، می‌توانند با افراد دیگر شریک شوند و شرکا نیز از امتیاز ویزای طلایی ده ساله، برخوردار‌ شوند.

اما در این شرایط هریک از شرکا نیز باید ده هزار‌ درهم سرمایه داشته‌باشند. جالب است بدانید که اگر سرمایه‌گذار مشاور یا مدیر اجرایی داشته‌ باشد، می‌تواند ویزای ده ساله را برای او نیز دریافت کند.

تا اینجای مطلب، شرایط و نحوه سرمایه‌گذاری در کشور امارات را توضیح دادیم اما شرایط دیگری برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد. از جمله این شرایط می‌توان به:

  1. مبلغی که سرمایه‌گذاری می‌شود نباید وام باشد.
  2. سرمایه باید حداقل به مدت سه سال در امارات حفظ شود.
  3. توانایی پرداخت بدهی به اندازه سرمایه یعنی ده میلیون درهم، از سوی سرمایه‌گذار احراز شود.

افراد با استعدادهای خاص: همانطور که گفتیم این گروه شامل مخترعین، متخصصین، دانشمندان و محققان می‌شود. مخترعین، محققان و دانشمندان برای اخذ گلدن ویزای ده ساله باید به همراه ارائه مدارک تحصیلی، حق ثبت اختراع یا مقاله منتشر شده، داشته‌باشند. افراد متخصص نیز‌ می‌توانند ویزای ده ساله خود را با یک قرداد کاری معتبر، اخذ نمایند. همچنین این دسته از افراد می‌توانند برای همسر و فرزندان خود نیز ویزای ده ساله دریافت کنند.

البته شرایط این گروه به همین‌جا ختم نمی‌شود و شروط دیگری از جمله: شناخت محقق توسط وزارت علوم امارات، شناخت افراد در‌ وزارت فرهنگ امارات و تایید اختراع توسط‌ وزارت اقتصاد امارات برای‌ محققین و مخترعین را دارد و شرایط داشتن مدرک دکتری حرفه‌ای از یکی از ۵۰۰ دانشکاه برتر جهان، یک جایزه یا گواهی پزشکی، کمک به تحقیق علمی بزرگ، چاپ مقاله یا کتاب، عضویت در سازمان‌های مربوطه،

حداقل ده سال سابقه بالینی، تخصص در حوزه‌های الویت دار در امارات نیز برای پزشکان تعریف شده‌ است.

اخذ ویزای طلایی پنج ساله امارات

ویزای طلایی پنج ساله امارات نیز شرایط ویژه‌ای دارد و برای عده خاصی از افراد صادر می‌شود. سرمایه گذاران املاک و مستقلات، کارآفرینان، دانشجویان و دانش‌اموزان نخبه از این دسته افراد هستند. در ادامه شرایط هر گروه را به‌طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

سرمایهگذاران املاک: این افراد به حداقل پنج میلیون درهم سرمایه نیاز دارند و می‌توانند افراد تحت تکفل یا مدیران و مشاورین خود را نیز به همراه ببرند. این نوع سرمایه‌گذاری مانند سرمایه‌گذاری عمومی است.

کارآفرینان: کارافرینانی که قصد اخذ ویزای طلایی پنج ساله را از طریق راه‌اندازی کسب و کار در امارات دارند، باید حداقل ۵۰۰ هزار درهم سرمایه به همراه مدارک و گواهینامه‌های اعتبار بخشی داشته‌ باشند.

همچنین اخذ این ویزا برای کارافرینان شرایطی دارد که شامل:

  1. متقاضی تجربه کارآفرینی تایید شده داشته‌باشد.
  2. متقاضی مالک، سهام‌دار یا مشاور یک شركت باشد.
  3. متقاضی قصد راه‌اندازی کسب و کار قانونی داشته‌ باشد.
  4. متقاضی ایده و طرح خود را مطرح کند.

 برای اینکه کارآفرینان بتوانند شرایط راه‌اندازی کسب و کار در امارات را بررسی کنند، ابتدا یک ویزای شش ماهه برای آن‌ها صادر می‌شود تا بتوانند به‌راحتی به این کشور رفت و آمد کنند. همچنین کارآفرین می‌تواند برای افراد تخت تکفل خود‌و سه مدیر اجرایی، اقدام به دریافت ویزا کند. فرد کارآفرین می‌تواند در اینده ویزای خود را به ویزای سرمایه‌گذاری تغییر دهد.

 دانشجویان و دانشآموزان نخبه: دانشجویان و دانش‌اموزان نخبه یعنی کسانی که با معدل بالا از دانشگاه و دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند اقدام به دریافت ویزای طلایی پنج ساله امارات کنند و خانواده خود را نیز به همراه ببرند.

مراحل درخواست‌ ویزای‌ طلایی امارات

برای درخواست ویزای طلایی امارات ابتدا باید وارد سایت business.goldenvisa.ae شوید و یک حساب وکاربری ایجاد کنید. برای ساخت حساب‌ کاربری‌ کافی است ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد پنل شوید. در مرحله بعد باید مشخصات فردی خود را در چندین فرم ثبت کنید و مدارکتان را آپلود نمایید. در این مرحله از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که باید با دقت جواب دهید. ویزای‌ طلایی‌ امارات برای دو شهر دبی ‌و ابوظبی صادر می‌شود و شما با توجه به شرایط خود، یکی از این دو شهر را انتخاب می‌کنید. در نهایت از شما می‌خواهند یک ویدیوی دو دقیقه‌ای از خود ضبط و بارگذاری نمایید.

بعد از ثبت مشخصات، درخواست خود را ارسال می‌کنید. درخواست شما طی یک ماه بررسی می‌شود و جواب آن اعلام می‌گردد. البته تایید درخواست به‌معنای صدور ویزای شما نیست و تنها به این معناست که شما دارای شرایط دریافت ویزای طلایی امارات هستید.

بعد از اینکه تایید درخواست را دریافت کردید، باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. ابتدا مدارکی‌ که اداره فدرال هویت و تابعیت درخواست می‌دهد را تکمیل کنید. بررسی این مدارک حدود یک ماه طول می‌کشد و بعد ایمیل دیگری‌ با مضمون نحوه دریافت ویزا، دریافت خواهید‌ کرد.

در صورتی که در ساکن امارات نباشید، ویزای شش ماهه با امکان چند بار‌ ورود برای شما صادر‌ می‌شود که با استقاده از آن می‌توانید در این مدت به بررسی وضعیت تجارت و شرایط راه‌اندازی کسب و کار در امارات بپردازید.

هزینه‌های ویزای طلایی امارات

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، ویزای طلایی امارات دو نوع پنج ساله و ده ساله دارد. هزینه‌های اخذ هر دو نوع ویزای طلایی متفاوت و به شرح زیر است:

هزینه اخذ ویزای طلایی ده ساله: کل هزینه ویزای طلایی ده ساله، ۱۱۵۰ درهم است که ۱۵۰ درهم ان هزینه درخواست ویزا و ۱۰۰۰ درهم آن برای صدور ویزا است.

هزینه اخذ ویزای طلایی‌ پنج ساله:  کل هزینه این نوع ویزا ۶۵۰ درهم است که ۱۵۰ درهم آن صرف هزینه درخواست ویزا و ۵۰۰ درهم آن صرف صدور ویزا می‌شود.

مزایای اخذ ویزای طلایی امارات

کشور امارات یکی از پیشرفته‌ترین و ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه است که در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای بهبود و پیشرفت در زمینه‌های مختلف داشته‌است. شرایط زندگی و تجارت در این کشور به لطف تلاش‌های انجام شده دولت امارات رو به بهبود است. از جمله مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای طلایی امارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان بررسی وضعیت بازار و تجارت با اخذ ویزای شش ماهه چند بار ورود
  2. وجود شرایط همکاری با کمپانی‌های بزرگ جهانی
  3. سرمایه‌گذاری در بانک‌های بین‌المللی
  4. کسب درآمد دلاری
  5. امکان همراه داشتن والدین و افراد تحت تکفل و یا شرکای تجاریاقامت بلند مدت و امکان تمدید اقامت

سخن پایانی

اگر قصد شروع یا گسترش‌ تجارت خود را دارید و می‌خواهید با بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان ارتباط داشته‌ باشید، ویزای طلایی امارات بهترین گزینه برای شما است. در این مطلب از وب‌سایت ثبت امارات سعی کردیم تمام سوالات شما عزیزان را درباره اخذ ویزای طلایی امارات پاسخ دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدام برای اخذ گلدن ویزای امارات، مشاورین ما در ثبت امارات پاسخگوی تمام سوالات شما خواهند بود. ممنون که انتهای مطلب با ما همراه بودید.

سوالات متداول 

مدت اقامت ویزای طلایی بیشتر و شرایط اخذ آن متفاوت است.

تحت شرایط خاص و رعایت قوانین این کشور می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

می‌توانید برای والدین و افراد تحت تکفل خود، اقدام به اخذ ویزا کنید.

حداقل سرمایه برای‌ این نوع ویزا ده میلیون درهم است.

فرایند درخواست ویزا حدود یک ماه طول می‌کشد.

بله ویزای‌طلایی تجاری طی شش ماه صادر‌ می‌شود و می‌تواند به ویزای‌ دائم تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید