عمان یا امارات؟ به گزارش ثبت امارات، امروزه دو کشور عمان و امارات در خاورمیانه، به علت نزدیکی با ایران و پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های رفاهی، اقتصادی، اشتغال و سایر حوزه‌ها داشته‌اند. باعث شده تا بسیاری از ایرانیان ترغیب به مهاجرت و زندگی در امارات و مسقط باشند. اما چالشی که وجود دارد این است که اغلب نمی‌توان یک انتخاب قطعی بین این دو کشور داشت و سوالی که معمولا پیش می‌آید این است که، زندگی در عمان بهتر است یا دبی؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بین انتخاب یک گزینه میان امارات یا عمان مانده‌اید، حتما در ادامه این مقاله از ثبت امارات با ما همراه باشید. از آن جایی که این یک انتخاب یک تصمیم تاثیر گذار در سرنوشت شما است، ما در این مطلب با بررسی شرایط امارات و عمان به شما کمک می‌کنیم تا با آگاهی کامل در این زمینه بتوانید یک تصمیم معقول بگیرید.

وضعیت امارات متحده عربی مقابل عمان در یک نگاه:

به گزارش ثبت امارات، عمان و امارات متحده عربی هر دو جزو کشورهای مهاجر پذیر هستند. نزدیک بودن به ایران، پیشرفت اقتصادی و … باعث شده است که بسیاری از ایرانیان به زندگی در عمان یا دبی فکر کنند. موارد بسیاری پیش روی هر فرد برای تصمیم گیری در رابطه با جواب «زندگی در عمان بهتر است یا دبی» و انتخاب بین یکی از این گزینه‌ها است.

اگر به دنبال زندگی با رفاه و امکانات بیشتر هستید، دبی مقصد مناسب‌تری نسبت به کشور عمان است. اگر بخواهید با توجه به نرخ مبادله ارز در عمان و امارات متحده عربی تصمیم‌گیری کنید، می‌توان گفت که میزان درآمد سالانه در عمان نسبت به امارات بیشتر خواهد بود. با این وجود این یک شاخص کلی است و این صحبت برای هرحیطه شغلی، توانایی هر فرد و … کاملا متفاوت است. بنابراین حتما لازم است در این رابطه به خوبی تحقیق نمایید.

ابتدا شما باید با یک بررسی کامل تمامی جوانب را بررسی کنید؛ سپس بهترین گزینه را برای مهاجرت و زندگی انتخاب کنید. در ادامه خلاصه‌ای از شرایط و وضعیت کلی امارات متحده عربی مقابل عمان، در غالب یک جدول در ثبت امارات تهیه شده است که به شما یک دید کلی خوبی از وضعیت و شرایط این دو منطقه می‌دهد.

شاخصامارات متحده عربیعمان
جمعیت (آخرین آمار 2023)تقریبا 10 میلیون نفر5.5 تقریبا میلیون نفر
پایتختابوظبی (Abu Dhabi)مسقط (Muscat)
مساحت83600 کیلومترمربع309500 کیلومترمربع
دیناسلاماسلام
آب و هوابیابانی/شرجیگرم و شرجی
زبان رسمیعربیعربی
واحد پولدرهم امارات (AED)ریال عمان (OMR)
تعداد شیخ‌نشین‌ (استان)7 شیخ نشین9 استان
رئیس حکومتمحمد بن راشد آل مکتومهیثم بن طارق آل سعید
پیش شماره تلفن971+968+
دامنه اینترنتae.om.
شاخص امید به زندگی79 سال75 سال
عمان و امارات در یک نگاه
عمان یا امارات؟ کدام یک شرایط بهتری برای زندگی دارند؟

به گزارش ثبت امارات، مزایای مالی، اقتصادی، اجتماعی، تحصیلی و… که در عمان و امارات وجود دارد، باعث شده تا افراد زیادی مایل به مهاجرت به این کشورها شده باشند. شاید تصور برخی از افراد، عمان هنوز یک کشور بیابانی و دورافتاده در خاورمیانه باشد. اما این تصور کاملا اشتباه است! عمان با مساحت تقریبا سه برابر شهر استان اصفهان و جمعیتی کم، به عنوان یکی از بهترین کشور عربی حوزه خلیج فارس برای زندگی شناخته می‌شود. به خاطر درآمد بالای سالانه، عمان امروزه به مقصد مهاجرین بسیاری تبدیل شده است.

امارات متحده عربی نیز یکی از مشهورترین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که به دلیل ثبات و رشد بالایی که در اقتصاد، تجارت و … دارد به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران و مهاجران در جهان تبدیل شده است. دبی قلب اقتصادی امارات است که با داشتن هتل‌های گران‌قیمت، بهترین مراکز تفریحی، بهترین مراکز خرید دبی، برج‌های سر به فلک کشیده، معماری متفاوت شهری و مسحور کننده و … در دنیا معروف است.

در ادامه این مطلب لیستی از تفاوت‌های امارات و عمان آورده شده، تا تصمیم‌گیری در مورد سوال «زندگی در عمان بهتر است یا دبی» برای شما آسان‌تر شود.

۱. تفاوت عمان و امارات از نگاه اقتصادی

با وجود مساحت کم امارات ( ۱۱۴ امین در دنیا)، این کشور عنوان ۳۱ امین اقتصاد برتر دنیا را به خود اختصاص داده است. امارات همچنین بعد از عربستان سعودی به عنوان دومین اقتصاد بزرگ در خاورمیانه شناخته می‌شود. با وجود آنکه یکی از مهم‌ترین منابع مالی امارات بر پایه صنایع نفتی است، توسعه بخش گردشگری و صنعت ساختمان سازی باعث جذب سرمایه‌گذران زیادی به این منطقه شده است.

مانند تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس، عمان سرشار از منابع نفتی و گاز است. جالب است بدانید در عمان روزانه بیش از ۱ میلیون بشکه نفت را به فروش می‌رسد. به همین علت عمان توانسته زیر ساخت‌های خود را در شهرهای معروفش مانند مسقط و … بهبود بخشد. عمان در چند سال اخیر تلاش کرده با بهبود صنعت گردشگری، اتکای اقتصادی خود را نسبت به نفت کم کند. اما هنوز به درجه معروفیت و محبوبیت امارات نتوانسته است برسد.

۲. تفاوت دبی و مسقط از نگاه کار و وضعیت اشتغال

وضعیت کاری و اشتغال یکی از عواملی است که به ما برای تصمیم‌گیری بهتر در رابطه با اینکه زندگی در عمان بهتر است یا امارات، کمک می‌کند. امروزه وضعیت کاری عمان به این صورت است که با کمبود نیروی متخصص مواجه می‌باشد. به خاطر همین علت درهای کشور خود را برای ورود نیروی متخصص و ماهر باز گذاشته است.

امارات متحده عربی نیز از گذشته خانه دوم ایرانیان محسوب شده به طوری که آمارها نشان می‌دهند حدود ۱۷ درصد از جمعیت ساکن دبی، ایرانی هستند. وضعیت کاری مناسب، عدم نیاز به پرداخت مالیات، رفتار خوب مردم امارات با ایرانیان، پرداخت دستمزد بالا برای کار و … تنها چند مورد از عواملی است که باعث شده ایرانیان تا این اندازه تمایل به مهاجرت و ادامه زندگی در این کشور نشان دهند.

۳. تفاوت عمان و امارات از نظر هزینه های زندگی

یکی از فاکتورهایی که به ما کمک می‌کند تا در مورد انتخاب زندگی در دبی یا عمان تصمیم بگیریم، توجه به هزینه‌های زندگی در هر کدام است. هزینه زندگی در دبی و سایر شهر های کشور امارات متحده عربی در آن بالا می‌باشد؛ با این حال سطح درآمد افراد در این کشور به گونه‌ای است تا هر فردی که در آن زندگی می‌کند بتواند یک زندگی آسوده، راحت و بدون دغدغه داشته باشد.

هزینه‌های زندگی در عمان نیز مانند امارات برای مهاجرین ایرانی بالا است. به طور کلی هزینه زندگی برای هر فرد در هر کشور، بستگی در ترجیحات شخصی، سطح درآمد، شرایط کاری و … دارد.

۴. تفاوت دبی و مسقط از نگاه وضعیت آب و هوایی

عمان یکی از کشورهایی است که در نزدیکی خط استوا قرار گرفته؛ به همین علت آب‌وهوایی گرم و شرجی دارد. امارات نیز مانند سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، آب و هوایی گرم و بیابانی دارد. دمای هوا در فصل تابستان امارات به طور متوسط به ۳۵ تا ۴۰ درجه می‌رسد.

این عدد در فصل بهار بین ۲۵ تا ۳۰ درجه است و در فصل زمستان دمای هوا عدد ۰ تا ۲۰ درجه را نشان می‌دهد. به طور کلی از نظر آب و هوایی عمان و امارات شرایط مشابه به هم دارند.

۵. تفاوت امارات و عمان از نگاه شرایط زندگی

وقتی قصد ادامه زندگی در یک کشور خارجی داریم، نگاه به شرایط زندگی، یکی از اصلی‌ترین ارکان ما برای تصمیم گیری در مورد انتخاب کشور مقصد محسوب می‌شود. بنابراین برای اینکه بین عمان و دبی، یک انتخاب خوب داشته باشیم، نیاز داریم در مورد شرایط زندگی در مورد هر کدام اطلاع کافی داشته باشیم.

به خاطر اینکه عمان در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته، سرشار از منابع نفت و گاز است و یک کشور ثروتمند محسوب می‌شود. مالیات پرداختی در عمان کم بوده و هزینه‌های زندگی در این کشور با توجه به دستمزدهای پرداختی، به صرفه است. آداب و رسوم مردمان عمانی‌ تقریبا شبیه به مردم جنوب کشورمان است.

امارات یکی از کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس است که با وجود جاهای دیدنی دبی آینده بسیار روشنی پیش رو دارد. از مزیت‌های زندگی در این کشور می‌توان به سطح بالای استانداردهای تحصیلی و آموزشی، پایین بودن میزان جرم و جنایت، اقتصاد قوی، بالا بودن قدرت خرید، سطح خوب بهداشت و درمان، سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته و کرایه های پایین و … اشاره کرد. به طور کلی زندگی در امارات برای ایرانیان از شرایط بهتری نسبت به زندگی در عمان برای ایرانیان برخوردار است.

بررسی مشکلات زندگی در عمان و امارات

به گزارش ثبت امارات، اطلاع از مشکلات زندگی در عمان و امارات که در ادامه توضیح داده شده است، به ما برای پاسخ بهتر سوال زندگی در عمان بهتر است یا دبی کمک می‌کند.

اول) پرداخت بالای اجاره بهای سالانه: یکی از مشکلاتی که برخی از مهاجرین برای زندگی در کشور عمان و امارات دارند، پرداخت مبلغ قابل توجه اجاره بهای سالانه است. به همین خاطر ممکن است برخی از مهاجرین با محدودیت‌هایی در این حیطه روبه‌رو شوند.

دوم) آب و هوای گرم و شرجی در هر دو کشور: یکی از معایبی که ممکن است زندگی در کشور عمان و امارات برای افراد به همراه داشته باشد، آب‌وهوای گرم و شرجی در فصل‌های گرم سال است. به همین خاطر ممکن است برخی از افراد که حساسیت‌های آب و هوایی دارند، نتوانند در ماه‌های گرم سال در این دو کشور زندگی کنند. اما خوشبختانه سیستم‌های خنک کننده‌ای که در امارات وجود دارد، باعث شده که این مسئله تا حدودی رفع شود.

سوم) تصادفات رانندگی بالا در عمان: یکی از مشکلاتی که بی شک در کشور عمان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، ازدیاد تصادفات جاده‌ای و خیابانی است. در این کشور آمار جرایم رانندگی بالاتر از سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس است و این تصادفات اغلب هزینه‌های بالایی به همراه دارند.

چهارم) هزینه‌های بالای تحصیلات در کشور عمان و امارات: قبلا در مقاله هزینه تحصیل در دبی، به صورت کامل در مورد شرایط تحصیلی در امارات توضیح داده شده است. اما به طور کلی شرایط ادامه تحصیل در امارات نسبت به عمان از وضعیت بهتری برخوردار است.

انتخاب بهترین کشور عربی برای زندگی بین امارات و عمان

به گزارش ثبت امارات، امارات و عمان هر دو به عنوان کشورهای توریستی-گردشگری شناخته می‌شوند. این دو کشور هر دو امکانات تفریحی و رفاهی زیادی دارند. به طور کلی امارات به علت سرمایه گذاری در دبی کشور پیشرفته‌ و شناخته شده‌تری نسبت به عمان است. مردمان امارات نیز همیشه روابط بهتری با ایرانیان (نسبت به روابط عمانی‌ها با ایرانیان) دارند.

از طرفی هزینه‌های زندگی در مسقط نسبت به دبی پایین‌تر است. دبی چشم اندازها و امکانات تفریحی بیشتری داشته و از این منظر عمان یک کشور نوپا محسوب میشود. اینکه زندگی در عمان بهتر است یا دبی، کاملا بستگی به ترجیحات و شرایط شما در زندگی دارد.

مقایسه رفتار عمانیان و اماراتی ها با ایرانیان و مهاجران

به گزارش ثبت امارات، یکی از نکات مهم و اولیه که برای مهاجرت به هر کشوری مد نظرمان است، توجه و اطلاع از رفتار مردمان کشور مقصد با مهارجان و ایرانیان می‌باشد. تصمیم برای مهاجرت به عمان یا دبی همین فکر را در ذهن ما می آورد و می‌خواهیم بدانیم که رفتار مردم عمان با ایرانیان چگونه است؟

همانطور که میدانید جمعیت ایرانیان در دبی، زیاد هست و هموطنان زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. مراجعه به مقاله‌های ثبت امارات اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. بنابراین به علت تعدد شهروندان ایرانی در این کشور رفتار شهروندان دبی با ایرانیان خوب، دوستانه و صمیمی است.

در رابطه با عمان و رفتار شهرواندان این کشور با هموطنانمان باید بگوییم که رفتار و عمانی‌ها نیز با ما ایرانیان خوب است و به ما احترام می‌گذارند. اما نکته بسیار مهمی که در رابطه با آن وجود دارد این است که شما به عنوان مهاجر و یک فرد خارجی در این دو کشور می‌خواهید زندگی کنید. بنابراین ممکن است در تعاملات اجتماعی خود این موارد تاثیرگذار باشد.

ثبت شرکت در عمان بهتر است یا دبی؟

به گزارش ثبت امارات، با توجه به اینکه این دو منطقه در سال های اخیر توسعه و پیشرفت اقتصادی خوبی را تجربه کرده اند، برای اهالی کسب‌وکار ایران، سرمایه گذاری در این دو منطقه جذاب به نظر میرسد. سیستم حقوقی و مالی کارآمد، پایداری وضعیت سیاسی و … این دو کشور را به عنوان مقاصد جذابی برای تاسیس شرکت تبدیل کرده است.

با این وجود ثبت شرکت در عمان بهتر است یا دبی؟ به طور کلی ثبت شرکت در دبی و عمان خصوصیات و شرایط خاص خود را دارد و تفاوت هایی در قوانین و روند ثبت شرکت وجود دارد. برای اینکه در این رابطه یک تصمیم مناسب بگیرید ابتدا لازم است مطالعه و تحقیق دقیقی در مورد اواع بازارها، شرایط سیاسی و اقتصادی هر منطقه، قوانین و مقررات مربوطه و … داشته باشید.

زندگی در عمان یا امارات؟ مسئله این است!

به گزارش ثبت امارات، در این مطلب از ثبت امارات با بررسی تفاوت‌ها و شرایط عمان و امارات، به این موضوع پرداختیم که زندگی در عمان بهتر است یا دبی؟ امیدواریم موضوعات مطرح شده در این مطلب توانسته باشد به شما برای تصمیم گیری بهتر کمک کند. در صورت اینکه سوال یا نظری در این رابطه دارید، خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات سایت یادداشت کنید.

امارات یا عمان؟ به علت پیشرفت‌هایی که دو کشور عمان و امارات داشته‌اند، به یکی از مقاصد محبوب مهاجرت ایرانیان تبدیل شده‌اند. این مقاله با بررسی تفاوت‌های این دو کشور به شما برای گرفتن یک انتخاب خوب کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید