به گزارش ثبت امارات، امارات متحده عربی به سرعت در حال تبدیل کشور خود به یک بخش مهم فنّاوری در جهان است. شاید به همین دلیل باشد که نگاه دولت این کشور به فعالان این بخش تغییر کرده و سعی دارند تا با آفرهای خاص، بتوانند برنامه‌نویسان و مبتکران در علوم کامپیوتری را بیش از بیش به امارات جذب کنند. ما در این مقاله به بررسی وضعیت اخذ ویزای طلایی امارات بخصوص برای برنامه‌نویسان و مهندسین نرم‌افزار خواهیم پرداخت با ما در ادامه همراه شوید.

ویزای طلایی امارات برای برنامه‌نویسان:

به گزارش ثبت امارات، همان‌طور که گفته شد دولت امارات برنامه‌ای را راه‌اندازی کرده که حدود 100 هزار ویزای طلایی به افراد ساکن یا کسانی که خارج از کشور امارات در زمینه برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتری فعال هستند اعطا کند. کسانی که در حوزه برنامه‌نویسی فعال هستند و قصد دارند تا از این طریق ویزای طلایی امارات را دریافت کنند اگر جز کارشناسان حرفه‌ای این رشته باشند امکان موفقیت دریافت ویزا برای آنها بسیار بالا خواهد بود. شما اگر به عنوان یک برنامه‌نویس بتوانید وارد کشور امارات شوید، دیگر نیازی به کارفرما ندارید و می‌توانید هر شغلی که خودتان ترجیح می‌دهید را انتخاب کنید. این ویزا 5 تا 10 ساله است و به کسانی اهدا می‌شود که جز برنامه‌نویسان مطرح، مهندسین نرم افزا، علوم کامپیوتری و مهندسین سخت‌افزار باشند. امارات قصد دارد طی 5 سال آینده حدود 1000 شرکت دیجیتال جدید را در این کشور راه‌اندازی کند. به همین دلیل می‌تواند موقعیت مناسبی برای چنین افرادی باشد. اگر شما خودتان را متقاضی واجد شرایط میدانید می‌توانید از طریق اداره هوش مصنوعی یا اداره فدرال شهروندی، برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

تغییرات ویزای طلایی امارات:

به گزارش ثبت امارات، ویزای طلایی در طول تاریخ تنها برای کسانی صادر می‌شود که سرمایه‌گذار، کارآفرین، دانش‌آموز استثنایی و متخصص با استعدادهای تخصصی در زمینه‌های علمی باشند. در حال حاضر، تحت برنامه ملی برنامه‌نویسان، حداکثر 100000 نفر از هر نقطه از جهان با موفقیت و تجربه مستند در زمینه‌های کدنویسی و علوم کامپیوتر نیز واجد شرایط دریافت ویزای طلایی در امارات خواهند بود.

امارات متحده عربی همچنان به ایجاد فرصت‌های جدید برای جذب و حفظ استعدادهای خارجی بیشتر در زمینه‌های مختلف فناوری ادامه می‌دهد زیرا آنها به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای توسعه و اشتغال هستند. کارفرمایان در زمینه علوم کامپیوتر که می‌خواهند حضور خود را در امارات گسترش دهند باید به دنبال این ویزای طلایی برای کارمندان واجد شرایط باشند.

 

 
مزیت ویزای طلایی امارات:

اما شما اگر به عنوان یک برنامه‌نویس قصد دارید تا برای گرفتن ویزای طلایی امارات اقدام کنید. اولین مورد این است بدانید که کلاً این ویزا چیست و چه مزیتی دارد. آیا یک برنامه‌نویس می‌تواند آینده خود را در امارات تضمین کند؟

سیستم ویزای طلایی دبی به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حامی مالی در دبی یا هر جای دیگری در امارات متحده عربی زندگی، کار، تجارت و تحصیل کنند. علاوه بر این، صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران خارجی نیز مجاز به مالکیت 100 درصدی تجارت خود در امارات هستند. این ویزا پنج ساله یا ده ساله صادر می‌شود و به طور خودکار ویزای شما را تمدید می‌کنند.

برای تشویق سرمایه‌گذاری در امارات، دارندگان ویزای طلایی در ابوظبی از مزایای تجاری انحصاری برخوردار هستند. بر اساس گزارش دفتر ساکنان ابوظبی، بخشی از بخش توسعه اقتصادی امارات، مزایای ویزای طلایی دبی عبارتند از:

⊛ دارندگان ویزای طلایی در امارات از تخفیف و پیشنهاداتی در مورد خودرو، اموال، مراقبت‌های بهداشتی، اسکان، بیمه درمانی و خدمات بانکی برخوردار خواهند بود.

⊛ مزایای ویزای طلایی دبی تحت مشارکت تجاری دفتر ساکنان امارات، دارندگان ویزای طلایی امارات تخفیف‌هایی را بر روی املاک ساخته شده در امارات دریافت خواهند کرد.

⊛ ویزای طلایی دبی کمک می‌کند که بتوانید به راحتی از بانک‌های این کشور تسهیلات کسب و کار یا خرید خانه دریافت کنید.

⊛ از مزایای ویزای طلایی دبی، دارندگان آن می‌توانند در برنامه‌های بیمه سلامت سالانه برای خانواده‌ها و افراد، با پوشش شبکه متنوع و مجموعه‌ای از مزایا در داخل و خارج از امارات، از حق بیمه‌های کاهش‌یافته برخوردار شوند.

⊛ مزایای ویزای طلایی دبی، دارندگان ویزای طلایی واجد شرایط کاهش قیمت خودرو هستند. علاوه بر این، آن‌ها رزروهای اولویت‌دار را برای نسخه‌های جدید، تسهیلات پرداخت ویژه، پیشنهادات تعمیر و نگهداری و خدمات صدور مجوز دریافت خواهند کرد.

⊛ از دیگر مزایای ویزای طلایی دبی این است که آنها پیشنهادات ویژه‌ای برای غذاخوری، درمان‌های آبگرم، سالن‌های ورزشی، و اقامت در مقاصد مهمان‌نوازی انتخاب شده در ابوظبی دریافت خواهند کرد.

⊛ تحصیلات برای دارندگان ویزای طلایی امارات در این کشور بسیار آسان و در بیشتر مقاطع تحصیلی رایگان است.

⊛ اکثر مواردی که موفق به دریافت ویزای طلایی امارات می‌شوند می‌توانند خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور بیاورند.

جمع بندی:

امارات متحده عربی ابتکار جدیدی را برای جذب توسعه دهندگان و کدنویسان بیشتر به این کشور طی پنج سال آینده اعلام کرد. بر اساس برنامه ملی جدید برای کدگذاران، دولت به 100000 اتباع خارجی در زمینه‌های مهندسی نرم‌افزار و علوم کامپیوتر ویزای طلایی ارائه می‌کند. ویزای طلایی امارات متحده عربی یک مجوز اقامت طولانی مدت قابل تمدید است که بسته به معیارها و دسته درخواست اتباع خارجی پنج یا ده سال اعتبار دارد. ویزای طلایی امارات بهترین نوع ویزایی است که می‌توانید برای ورود به این کشور دریافت کنید. این ویزا آزادی عمل زیادی به شما می‌دهد و به راحتی قابل تمدید است. شما با دریافت این ویزا نیاز به پیدا کردن کارفرما و جاب آفر خاصی ندارید و همچنین مانند تمامی شهروندان کشور امارات، از تمامی امکانات دولتی بهره‌مند خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید